خستگی و خواب آلودگی قاتل رانندگان در جاده‌ها است. بسیاری از چپ کردن ها و انحراف به چپ ها به علت خواب رفتن راننده پشت فرمان است.
برخی از نشانه‌های خستگی راننده عبارتند از : تلاش برای باز نگه داشتن چشم ها، پلک زدن های ممتد، خمیازه های ممتد و کند شدن عکس العمل ها

خودروی راننده خسته ممکن است از خط وسط جاده منحرف شود و به سمت دیگر جاده برود یا اینکه بیش از اندازه به ماشین جلو نزدیک شود و یا اینکه تمرکز لازم برای رانندگی را از دست بدهد.
در این مواقع تعارف با خود و دیگر سرنشینان را کنار بگذارید. توقف و استراحت کنید. قبل از اینکه دیر بشود. هیچ راه حل سهل یا درمان معجزه آسای دیگری وجود ندارد. بدن ما فقط به استراحت نیاز دارد. اکثر بزرگسالان حداقل به ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند .

هنگام خستگی واکنش سلولهای مغز ما کند می‌ شود و این نیز بر روی ادراک بینایی و عکس العمل فیزیکی ذهنی و حافظه ما تاثیر می گذارد.
تنها یک ثانیه بسته شدن چشم برای وقوع یک حادثه کافی است.

 

 

برای ایمنی خود همیشه سفر خودتان را با انرژی و بعد از استراحت کافی آغاز کنید و همیشه پشت فرمان هوشیار بوده و تمرکز خودتان را حفظ کنید‌.
برای سفر خود برنامه ریزی کنید و بعد از هر دو ساعت رانندگی یا ۲۰۰ کیلومتر یک نقطه امن پیدا کرده و استراحت کنید. توقف کنید و تا قبل از ادامه سفر به بدن و ذهن خودتان استراحت بدهید. بیایید ایمنی جاده‌ها را مسئولانه با یکدیگر تقسیم کنیم. به یاد داشته باشید یک چُرت ۲۰ دقیقه ای می‌تواند از مرگ چندین نفر جلوگیری کند.

با آرامش برانیم تا ایمن بمانیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.